2011. február 28., hétfő

Hazaértünk

Tegnap délben megérkeztünk Pestre. Nem volt egy egyszerű menet, összesen 36 órát utaztunk. Ismét Bazsi nyert, ő bírta legjobban.

Szombaton helyi idő szerint 4.40-kor csörgött az ébresztőnk Saigonban. Gyorsan összepakoltuk a maradékot, Bazsit megetettük és már indultunk is kicsekkolni. A kis aranyos recepciós srác egy kemping ágyon aludt a recepciós pult mögött:) Aztán hívott egy taxit és mentünk a reptérre. Útközben láttuk, ahogy 5.20kor a parkban (még félhomályban) együtt aerobicoztak a lelkes koránkelők!
Szerencsére nem volt semmi gond, simán becsekkoltunk a HCMC-Guangzhou járatunkra. Azért aggódtunk egy picit, mert a decemberben tönkrement Aerovivától vettük a jegyet a csőd előtt kb pár nappal.

Saigon (HCMC) reptér
Kínában, Guangzhouban olyan hatalmas ellenőrzések voltak a belépésnél, hogy iszonyat. Petit percekig méregette a határőr, hogy ugyanaz-e, mint aki az útlevelében levő képen van.
Miután lerendeztünk végre mindent és mindenkit, gyorsan kerítettünk egy taxit és rohantunk a vasútállomásra, hogy mielőbb Hong Kong felé robogjunk. Sajnos persze pont az orrunk előtt ment el a vonat, a következő pedig fél 4-kor indult. Ami azért volt rossz hír, mert Hong Kong Lantau szigetén található Buddha szoborhoz a libegő csak 6.30-ig van nyitva - és én mindenképp fel akartam menni.

A vonat tehát fél 6-ra érkezett meg Hung Hom-ba, a hong kongi állomásra. Rohantunk a csomagokkal a metróhoz, átszálltunk, rohantunk, és 6.28-ra odaértünk. És az orrunk előtt lezárták! Hiába próbáltam a kis hülye kínainak mondani, hogy egészen Saigonból utaztunk idáig, és már éjjel megyünk is tovább, semmi nem hatott rá. Közölte, hogy ők bizony kommunisták..kösz...nagyon kiakadtam. Ha hinnék a sorsban, biztos úgy magyaráznám, hogy azzal, hogy az országba belépésnél tökörésztek velünk, hogy a vonatunkat épp lekéstük, hogy késve töltöttük ki a Hong Kongba belépős papírjainkat és vagy 2 percet vesztettünk..mind mind jel volt, hogy nem kell felmennünk nekünk, de azért én inkább csak csalódott voltam. De még biztosan megyek arrafelé és megnézem magamnak a felvonót és Buddhát is!

Így aztán már csak a reptérre mentünk ki, a városba nem. Szerencsére Bazsinak tudtunk tápszert adni, hamar el is aludt, miután bekalandozta minden zegét-zugát a várónak.

alvás a Hong Kongi reptéren
1.15-kor pontosan fel is szálltunk. El sem akartam hinni, hogy Bazsi sem a beszállásnál, sem a felszállásnál nem ébredt fel! Sőt!! Majdnem az egész utat átaludta, leszállás előtt kb 2 órával ébredt. Persze utána nem volt megállás, járkálhattunk fel-alá a sorok között.

Helsinkiben hatalmas hó fogadott minket és kinti -7 fok. Persze nem mentünk ki (sajnos:)
Inkább megnéztük a Mikulás boltot:)
További 3 órát kellett várni a gépünkre.
Végül aztán magyar idő szerint 11 körül megérkeztünk - nekünk addigra vietnámi idő szerint már vasárnap este 6 volt. Összesen 36 órát utaztunk.

Mikulás bolt Helsinki repterén

a nagyutazó
kipukkadtunk

1. Fantasztikusak vagytok! Aludjatok legalabb harom napig, es utana lehet potolni kepekkel es tovabbi posztokkal ;)) Bazsi tunderi, hogy mennyit tud aludni repulon, Isten is hosszu utakra teremtette :D Zabalnivaloan aludt a hong kongi repter szekein :))