2011. március 21., hétfő

Ami kimaradt

Kicsit fájó szívvel írom ezt a bejegyzést, de mivel nemrég tettem fel a képeinket a netre, és végignézve úgy gondolom, igen csak szép utunk volt, ezért annyira azért mégsem búslakodom.
Azért is szedem össze azokat a látnivalókat, amiket mi kihagytunk, hogy hátha más majd okosabb lesz, szán rá időt és kedvet kap megnézni őket!

Longsheng rizsteraszok, Guangxi, Kína

Longsheng megyében találhatóak ezek a kb. 500 éves rizsteraszok, még a Ming dinasztia idejéből. A leghíresebb a teraszok közül a Dragon's Backbone, azaz 'Sárkány gerince'. A legjobb június elején látogatni, akkor már nőnek a rizspalánták.
Nekünk azért maradt ki, mert messze volt, drágán vittek volna el minket és úgy hallottuk, februárban a legkevésbé látványos.

Sanjiang szél és eső hidak, Guangxi, Kína

Guangxi tartományban több kisebbség is él, az egyik legjelentősebb a Dong kisebbség. Hagyományaik szerint cölöpházakban élnek és ők építették a fedett hidakat is. A leghíresebb és talán a legszebb közülük a képen látható Chengyang híd, ami úgy néz ki, mintha mini pagodákat tettek volna egymás mellé a folyó felett. Kár, hogy Szolnokra nem egy ilyet húztak fel:)
Azért nem láttuk őket, mert nagyon messze voltak a bázistól, Yangshuotól.

Cat Ba sziget, Észak-Vietnam

A Ha Long öböl legnagyobb szigete, területének nagy részét egy nemzeti park foglalja el - itt kellett volna túráznunk, majd az éjszakát a közeli öbölben a hajón töltenünk. Csakhogy a baleset (elsüllyedt egy hajó és 12-en meghaltak) miatt a terv meghiúsult és a sziget közelébe se mehettünk.

Hang Son Doong hatalmas barlang, Közép-Vietnam

A Phong Nha – Ke Bang Nemzeti Park területén őserdők, barlangok találhatók és valószínűleg a világ legnagyobb barlangrendszere. A barlangot felülről egy keskeny résen át világítja meg a nap, és különlegessége, hogy saját folyója és dzsungele van, és néhol még vékony felhők is kialakulnak benne. A barlang méretei óriásiak, egy negyven emeletes felhőkarcoló is elférne benne, így könnyen lehet, hogy ez a világ legnagyobb barlangja. Ide azért nem jutottunk el, mert Bazsival nehéz lett volna megszervezni és elég messze is volt a bázistól, Hoi Antól.
Még több kép itt.

Hué és a királysírok, Közép-Vietnam

Hué volt Vietnam korábbi fővárosa, a Parfüm-folyó partján fekszik. De nem is annyira a város érdekes, sokkal inkább a környéken található Nguyen dinasztia királyainak sírjai.
Ez szintén azért maradt ki, mert messze lett volna és nehéz 1 nap alatt megjárni Hoi Anból.

Úszó piac, Mekong delta

Ahhoz, hogy az úszó piacokat is megnézzük, 2 napra kellett volna elutazni Saigonból a Mekong deltához, de nekünk már csak 1 maradt mielőtt hazarepültünk volna.
Így is sok szépet láttunk ott és hajókáztunk egy csomót a nagy folyón.

Az úszó piacon a környékről hozzák a kofák a portékát: leginkább gyümölcsöket, de kapni lehet halat, kókuszt és zöldséget is (gondolom, szuvenírt is:).

Big Buddha ülő szobra és a libegő, Lantau szigete, Hong Kong

Hatalmas bronz buddha szobor (a Kínában található 5 legnagyobb buddha szobor egyike), 34 m magas, és jó időben akár még Macaoból is látni.

Nem is csak annyira a szobrot sajnáltam, hogy lemaradtunk róla, de a libegőt is (Ngong Ping 360), ami felvisz a hegyre. Tengerszoros és a hegyek felett visz az út, és közben gyönyörű a kilátás.

Persze még felsorolhatnám itt Macau-t, az utcai árusokat vagy Phu Quoc szigetét is szépen képekkel, de ezért lesz majd jó visszamenni egyszer, hogy ezeket mind megnézzük.

Itt a vége fuss el véle!